Huidverzorging

Hilde: ‘Ik dacht: hoe zou ik dit zelf anders doen?’

Oprichter Hilde van Hilla Skincare lanceerde samen met haar team de dagcrème die je zelf kan samenstellen: “Ik miste personalisatie en gemak in mijn eigen gezichtsverzorgingsroutine. Toen dacht ik: ‘Hoe zou ik dit zelf anders willen doen?’ Het resultaat daarvan is Hilla Skincare.”

Bij Hilla Skincare kan je op basis van huidtype en aandachtsgebied jouw eigen dagcrème samenstellen. Hilde legt uit: “Je kiest op basis van huidtype de basis (base) voor jouw crème. De basis is zo samengesteld dat het per huidtype zorgt voor de juiste dagelijkse verzorging. Je kan vervolgens kiezen tussen verschillende boosts. Een boost zit boordevol actieve ingrediënten die effectief werken voor een gekozen aandachtsgebied, zoals vitamine C”, aldus Hilde.


Customization als consumententrend
Sinds enkele jaren is er onder consumenten een groeiende behoefte naar gepersonaliseerde producten. Van schoenen tot chocolade, van scooters tot het design van je pinpas: customizen is hot. In de wereld van schoonheidsproducten is deze trend ook steeds vaker terug te vinden. Denk bijvoorbeeld aan gepersonaliseerde oogschaduw, shampoo of lippenstift. Maar als het om dagcrème gaat? Hilde: “Er zijn over de grens enkele partijen die voor een flinke prijs (>€100) een vergelijkbare dienst aanbieden. Ik ben daarom op zoek gegaan naar een manier waarop we kwalitatief goede producten voor een normale, leuke prijs beschikbaar kunnen stellen. Ik wil het zélf namelijk ook gewoon gebruiken.”


Gemak van een abonnementsmodel
Een andere trend is dat consumenten steeds vaker kiezen voor gemak van een abonnementsmodel. Deze beweging is met name zichtbaar bij de aankoop van veelgebruikte producten, zoals maaltijdboxen, maar ook scheermesjes en zelfs ondergoed. En een dagcrème? “Dat is er nu dus ook!”, zegt Hilde enthousiast. “Zo hoef je zelf niet meer na te denken over de aanschaf en is het een leuk verwenmomentje als de crème weer op de deurmat valt. Maar eenmalig bestellen kan natuurlijk ook.”


Hollands glorie
Hilla Skincare heeft gekozen voor producten die in Nederland worden ontwikkeld en geproduceerd. “Kwaliteit is een belangrijke pijler voor ons. Ik merk zelf dat mijn huid gezonder voelt, en we ontvangen veel enthousiaste reacties.” Door de producten in Nederland te produceren zijn ze gegarandeerd dierproefvrij en maatschappelijk verantwoord gemaakt. Daarnaast zijn de producten vegan en vrij van sulfaten, parabenen, PEG en minerale oliën. “Wij gebruiken bij voorkeur natuurlijke ingrediënten. We werken vooral met gecertificeerde biologische ingrediënten en natuurlijke extracten.”

 

Bang dat de gezichtsverzorgingsmarkt verzadigd blijkt, is Hilde Steyvers niet. “Wat wij bieden is uniek. Pure ingrediënten, met een hoge concentratie werkende stoffen voor écht resultaat. En hoe gaaf is het dat je deze zelf kan samenstellen?”